O czym nie wszyscy wiedzą.

Jak pozyskać klienta? Podstawowe pytanie zadawane w naszej branży. Należy zauważyć, że potencjalny „klient” również podlega obciążeniom wynikającym z drastycznie słabego poziomu usług w większości drukarń. Na portalu Allegro znajdziesz ich najwięcej. Biją się o klienta głównie ceną, oferując najczęściej produkty marnej jakości. „Klient” nie chce również przepłacić i zamierza mieć usługę wykonaną szybko w i odpowiedniej jakości. Co z tego zderzenia interesów wynika? Jeżeli ktoś daje niską cenę nieadekwatną do oferowanej usługi to chcąc zachęcić klienta musi to sobie gdzieś odbić. Jeżeli dodatkowo idzie w masowe zlecenia to nie ma czasu, ani środków na wiele czynników wpływających na poprawę jakości. Można by wymieniać podstawowe jak: brak inwestycji, przestarzały sprzęt, oszczędzanie na konserwacjach, przeglądach, naprawach, kalibracjach, jakość materiałów itp. Jak należy z tym sobie radzić? Jak konkurować? Jaki sens jest wystawiać się tam, gdzie na jednego kupującego przypada kilku handlarzy? Zniechęcenie wojną cenową to oczywiście prosty krok do bankructwa. Podobnie jak próby konkurowanie ceną w małych firmach. Niestety, ale za jakość i termin realizacji płaci się cenę znacznie wyższą aniżeli podana w popularnych wyszukiwarkach sieciowych. Przy analizie niektórych cen zwłaszcza drukarń internetowych okazuje się, że podane ceny nie zawsze pokrywają w całości kwoty zakupowe materiałów do druku u markowych dystrybutorów. Przewagą dużych drukarń jest siła finansowa, dostęp do niskich cen materiałów, inwestycji, dotacji, najwyższej klasy personelu. Jak zatem ma w tej sytuacji radzić sobie mały zakład poligraficzny. Jednym z rozwiązań jest znalezienie produktu lub usługi, którego inni potrzebują a nikt lub niewielu dostarcza. Uciekając od stwierdzeń, że najłatwiej pozyskać klienta za pomocą „układów” należy również zastanowić się nad pojęciem tzw. skutecznej reklamy. Bardzo często słysząc pytanie „ jaka reklama jest najbardziej skuteczna” nasza odpowiedź od razu koncentruje się na formach reklamy – i całkiem słusznie, ponieważ o to chodzi. Wybranie najodpowiedniejszej formy reklamy to naprawdę trudna kwestia. W jakąś formę reklamy musimy jednak zainwestować, aby zaistnieć na rynku – nic za darmo do nas nie przyjdzie. Zastanówmy się zatem co mamy do wyboru. Oczekując efektów natychmiastowych musielibyśmy skusić się na reklamę telewizyjną, która ze względu na potężne koszty przekracza możliwości większości. Z doświadczeń własnych wydaje się, że efektywność reklamowa znajduje odzwierciedlenie w poniższym zestawieniu. Oczywiście określona kolejność może ulegać zmianie z powodu występowania wielu czynników zwłaszcza zewnętrznych.
– wspomniana już reklama telewizyjna,
– reklama radiowa,
– pozycjonowanie poprawnie wykonanej strony firmy + linki sponsorowane,
– kampanie mailingowe w oparciu o bazy danych,
– uczestnictwo w targach lub innych imprezach masowych,
– reklama wizualna (banery, neony ruchome, kasetony, szyldy, oklejanie samochodów)
– akcje ulotkowe, plakaty, foldery itp. karty businesowe rozsyłane do klientów,
– kampanie gadżetowe tj. smycze, długopisy, kubki, opakowania na produkty itp.
– inne formy reklamy.

Odnosząc się raz jeszcze do pytania zawartego na początku artykułu stwierdzamy, że najlepsze efekty powoduje oczywiście połączenie kilku czynników. – czyli do tego, jaka reklama jest skuteczna odpowiedź brzmi: kompleksowa. Rozszerzeniem niezmiernie istotnego czynnika pozycjonowania posiadanej strony internetowej (pkt.3 zestawienia) na bazie doświadczeń własnych zajmiemy się w najbliższym czasie.

M.S

Zaszufladkowano do kategorii Aktualności | Możliwość komentowania O czym nie wszyscy wiedzą. została wyłączona